Jumaat, 27 Februari 2009

Setelah lebih 9 bulan dikandung dlm rahim ibu, dan selama tempoh itu juga lah aku dibawa ke hulu dan ke hilir, ke mana ibu pergi pasti aku dibawanya tanpa rasa penat dan lelah.. Maka tanggal hari Isnin, 29 mei 1988 M bersamaan 13 Syawal 1408 H, lahirlah seorang bayi yang berteriak menangis sambil disambut oleh ayahku dalam keadaan syukur di samping ibuku tersenyum gembira walaupun baru selesai 'bertarung dengan maut' demi melahirkanku.. Kini aku kian dewasa, sudah 21 tahun lebih aku diberi peluang melihat dan mengenali 'tipu daya' dunia ini, sepanjang tempoh itu aku dijaga, dibesarkan, diasuh dengan penuh kasih sayang serta dididik dengan tarbiah islamiah oleh kedua ibu bapaku sebagaimana dianjurkan oleh Rasulullah s.a.w, sehinggalah aku menjadi diriku seperti hari ini.. Terima kasih tak terhingga buat kedua ibu bapaku yang bersabar atas kenakalan anakmu ini.. "Ya ALLAH, ampunkanlah dosaku dan dosa kedua ibu bapaku sebagaimana mereka mengasihaniku sejak aku kecil.."

Tiada ulasan:

Catat Ulasan